2013.11.5. | Elemzés | Médianéző

Az X-Faktor nyerte el leginkább a média kegyeit


Az ősszel indult szórakoztató műsorok közül az X-Faktorral foglalkoztak legtöbbet a vizsgált médiumok, összesen 616 alkalommal. Az RTL Klub műsorának lett a legkedvezőbb a médiaképe is, ami köszönhető a kimagasló nézőszámnak és a pozitív kritikáknak – írja a Médianéző médiaelemzésében, amelyet az augusztus 26. után és október 21. előtt megjelent cikkekből készített. A másik végletet ugyanezen csatorna Vundersőn és Zuperszexi című műsora képviselte, amiről a comment.blog.hu találóan „Visszasírjuk az Uborkát” címmel jelentetett meg kritikát.

A megjelent cikkek többsége semleges polaritású volt, ami azzal magyarázható, hogy a legtöbbet a bulvár média foglalkozott a szórakoztató műsorokkal, és ezekben a tudósításokban rendszerint nem mélyreható kritikákkal, hanem a celebvilág ügyes-bajos dolgaival lehetett találkozni. Hatványozottan igaz ez az Édes Élet című produkcióra, amelyben a TV2 kamerái a magyar sztárok mindennapjaiba engednek betekintést. Az első adás nem hozott kiemelkedő nézőszámot, a későbbiekben azonban már volt, hogy 2 millióan is követték Berki Krisztiánék kalandjait. A TV2 másik műsora, a Sztárban Sztár szintén jó nézőszámot hozott a média szerint. A produkció azonban megosztotta a kritikusokat: míg a comment.blog.hu-n arról írtak, hogy Friderikusz Sándor merev és unszimpatikus a műsorvezető szerepében, addig az nlcafe.hu újságírója szerint ügyesen formálta moderátori szerepét.

A többi műsorhoz hasonlóan a SuperTV2-n sugárzott Kasza! című produkcióról is az első adás után jelent meg a legtöbb kritika. Kasza Tibor late night show-ja viszonylag jó nézőszámokkal nyitott, azonban leginkább negatív visszajelzéseket kapott. A mixonline.hu-n azt lehetett olvasni, hogy a műsor következetes, hiszen a második adás is ugyanolyan rossz volt, mint az első. Ezt a véleményt osztotta Bajor Imre is – amit az Új ÁSZ is közölt –, aki szerint izgalmasabb az elefántok párzását nézni, mint az énekes talkshowját. Az ugyancsak a SuperTV2 csatornán futó Pimasz Úr ott alszik – ami többször is megverte nézettségben az RTL II-t – médiaképe már kedvezőbb lett. Az origo.hu-n azt emelték ki, hogy Papp Gergő műsora szórakoztatóan szolgálja ki a megcélzott réteget. Ugyanez nem mondható el a kritikusok szerint az RTL Klubon futó Vundersőn és Zuperszexi című produkcióról, amiről a velvet.hu-n azt írták, hogy kellemetlenül kínos, előre megírt poénok jellemzik. A műsor megítélésének az is sokat ártott, hogy Balázsék Egervári Sándorról és a már elhunyt feleségéről sütöttek el rosszul sikerült poént, amit a Blikk is közölt.

A VIASAT3 Szerelem a láthatáron című műsorról szóló hírekben leginkább a szingli lányok randijairól esett szó. A kevés kritika egyike volt Pető Péteré, aki a Népszabadság hasábjain azt írta, hogy az egész műsor úgy értelmezhetetlen, ahogy van. A média legkevesebbszer az m1 A következő című vetélkedője kapcsán publikált tartalmakat, a megjelenések többsége azonban pozitív volt, köszönhetően a több regionális lapban is megjelentetett „Rossz válaszok, jó szórakozás” című cikknek is – mutat rá a Médianéző médiaelemzése.

graf_x_faktor

A közelmúltban indult szórakoztató műsorok megjelenéseinek megoszlása polaritás alapján

Módszertani összefoglaló

A 2013. augusztus 26. és október 21. közötti időszakban vizsgáltuk a magyar nyelvű online hírportálokat, RTV csatornákat, valamint az országos és regionális terjesztésű újságokat. A mintába azon cikkek kerültek, melyek megemlítették valamelyik általunk vizsgált szórakoztató műsort. A megjelenések polaritása pozitív értéket vett fel, ha a tartalom kedvező képet festett az adott műsorról, negatívat, ha hátrányosan érintette azt, semlegest, ha nem jelenített meg véleményt.


  • Megosztás:

Ehhez az oldalhoz nem lehet hozzászólni.