Facebook-elemzés: a Fidesz nagy fölénnyel nyerte meg az idei március 15-ét

A Fidesz az online-térben is jól mozgósít, az ellenzéki pártokat Gyurcsány dominálja, a Jobbiktól pedig elfordulnak eddigi követői – ez derül ki a Médianéző Központ gyorselemzéséből, melyet a pártok március 15-ei Facebook-aktivitásáról készített.

A 2018-as országgyűlési választások során már tapasztalható volt, hogy a kormánypárt kifejezetten tudatosan mozog a közösségi médiában és hatékonyságát (interakciók számát) tekintve messze az ellenzéki pártok előtt járt. Az európai parlamenti választásokhoz közeledve ezért a Médinéző Központ ismét vizsgálat alá vette, hogy egy évvel később, a március 15-ei események kapcsán miként használták ugyanazon felületet a pártok.

Ötszörös Fidesz-fölény

A Fidesz és hat ellenzéki párt (MSZP, Jobbik, DK, Párbeszéd, Momentum, LMP) Facebook-oldalát vizsgálva összesen 134.100 interakciót (kedvelés, megosztás, komment) találunk március 15-én, amelyből a kormánypárt 113 ezret tudhat magáénak. A Fideszhez így az összes, pártokhoz tartozó interakció 84 százaléka volt köthető, ami azt jelenti, hogy üzenetei több mint ötször olyan hatékonyan értek célba, mint az összellenzéki tüntetés és az azon részt vevő összes párt üzenetei összeadva.

A teljes elemzés itt olvasható.