Pártok a Facebookon: Fidesz-fölény a kampánynyitányon

Az EP-kampány nyitányának pillanatában a Fidesz messze a leghatékonyabb párt a közösségi média használatában, így mozgósítási képessége ezen a felületen is kiemelkedik az összes többi párt közül.

Az ellenzéki pártok között a Demokratikus Koalíció előretörése figyelhető meg, a sor végén pedig a magukat huszonegyedik századi pártoknak tartó Momentum és LMP kullog – ez derül ki a Médianéző Központ Facebook-elemzéséből.

Az Európai Parlament képviselőinek választása májusban ismét próba elé állítja majd a pártok mozgósítási képességét. Minthogy a választási kampány április 6-án hivatalosan is kezdetét vette, ennek apropóján a Médianéző Központ megvizsgálta, hogy az egyes pártok milyen aktivitást mutatnak a Facebookon.

Elsöprő Fidesz-dominancia

Az elmúlt harminc napot vizsgálva egyértelműen megállapítható, hogy a kormánypárt hivatalos Facebook-oldala teljesített a legjobban, hiszen a vizsgált pártok bejegyzéseire adott összes interakció (kedvelés, megosztás, komment) 57 százaléka kötődik a Fideszhez. Ezt számszerűsítve azt látjuk, hogy a közel 1,3 millió felhasználói reakció közül 736 ezer kötődött a kormánypárthoz, ami bejegyzésenként közel 5 ezer aktivitást jelent. Mindebből azt a következtetést vonhatjuk le, hogy a kampány kezdetén a Fidesz képes messze a leghatékonyabban eljuttatni üzeneteit a közösségi médiát használók körében. A közösségi médiában mozgósítási potenciálját tekintve a kormánypárt kiemelkedik versenytársai közül.

A teljes elemzés innen letölthető.